انگشتر را در کدام دست کنیم
 
mazhabi
دنیای مطالب
 
 
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:انگشتر را در کدام دست کنیم,, :: 14:9 ::  نويسنده : adel

بسمه تعالی
 

مؤكد است مردان و زنان را انگشتر در دست راست كردن.

در بعضى احادیث تجویز فرموده اند كه در دست چپ بكنند امّا اگر نقش شریفى یا نگین شریفى داشته باشد باید كه در وقت استنجا بیرون آورد.

در حدیث صحیح از حضرت امام رضا (علیه السلام) منقول است كه اگر خواهى انگشتر را بدست راست كن و اگر خواهى بدست چپ.

به سند معتبر از حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) منقول است كه حضرت رسول «صلى اللّه علیه و آله و سلم» انگشتر را بدست راست مى كردند.

از حضرت امام محمّد باقر (علیه السلام) منقول است كه حضرت رسول «صلّى اللّه علیه و آله و سلم» در دست راست مى كردند انگشتر را.

از سلمان فارسى رضى اللّه عنه مروى است كه حضرت رسول «صلى اللّه علیه و آله و سلم» بحضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) فرمود كه یا على انگشتر را در دست راست بكن تا از مقربان باشى. عرض كرد كه یا رسول اللّه كدامند مقربان فرمود كه جبرئیل و میكائیل پرسیدند كه چه انگشتر در دست كنم فرمود كه عقیق سرخ بدرستى كه آن اقرار كرده است براى خدا بیگانگى و براى من پیغمبرى و براى تو یا على به آنكه وصى منى و براى فرزندان تو به امامت و براى دوستان تو به بهشت و براى شیعیان فرزندان تو به جنّت الفردوس.

 

 

در حدیث معتبر منقول است كه از حضرت امام موسى (علیه السلام) سؤال كردند كه به چه علّت حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) انگشتر در دست راست مى  كردند فرمود زیرا كه آنحضرت پیشواى اصحاب یمین است كه در قیامت نامه  هایشان را بدست راست مى  دهند و حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) در دست راست مى  كردند انگشتر را و این علامتى است براى شیعیان ما كه باین علامت ایشان را مى  شناسند و به محافظت كردن در وقت فضیلت نمازهاى پنجگانه و به دادن زكوة و به قسمت كردن مال خود با برادران مؤمن خود و امر به نیكى  ها كردن و نهى از بدیها كردن.

از حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) منقول است كه حضرت جبرئیل به حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) گفت هر كه انگشتر در دست راست كند و غرضش سنّت و متابعت تو باشد و ببینم او را كه در قیامت متحیر مانده است دستش بگیرم و به تو و به حضرت امیر المؤمنین برسانم. و از حضرت صادق منقول است كه از سنّت پیغمبران است انگشتر در دست راست كردن.

حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) فرمود كه هر كه انگشترى در دست چپ داشته باشد كه نام خدا در آن باشد در وقت استنجا بدر آورد و در دست دیگر كند. از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است كه حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) نهى فرمود از انگشتر كردن در انگشت شهادت و انگشت میان.

از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است كه انگشتر را ببند پائین انگشت برسانید.

در روایتى وارد شده است كه انگشتر بسر انگشتان كردن عمل قوم لوط است.

در فقه الرضا (علیه السلام) مذكور است كه در وقت انگشتر در دست كردن بگو اَللهُمَّ سُمْنى بِسیماءِ اْلایمانِ وَ اخْتمْ لى بِخَیْر وَ اجْعَلْ عاقِبَتى اِلى خَیْرِ اِنِّكِ اَنْتَ الْعَزیزُ اْلاكْرَمُ و ابن طاووس علیه الرحمه روایت كرده است كه این دعا بخواند اَلّلهُمَّ سُمِنى بسیماء الِایْمانِ وَ تَوِّجنیِ 5487بِتاجِ الْكرامَةِ وَ قَلِّدْنى حَبْلَ اْسلامِ وَ لا تَخْلَعْ رِبْقَةَ اْلایْمانِ مِنْ عُنُقىِ.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس loveallah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 241
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 243
بازدید ماه : 529
بازدید کل : 40026
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1